تکنولوژی21

تکنولوژی21

تکنولوژی21

تکنولوژی21

بازاریابی تلفنی چیست؟

در انگلستان که “مانی کورپ” (شرکت پول) اسم داشت، بیچارگی به افزایش مشتری پیدا کرد؛ زیرا در آن سررسید خیلی به مشتری های فردی وابسته شده بود که تقریبا  به 70 درصد درآمد سالانه شرکت را می ساختند.


به دلیل اینکه کسان به اندازه ی شرکت های بین المللی به ارز خارجی احتیاج پیدا نمی کردند، این شرکت خواهان افزایش مشتری هایی بود که از شرکتی از آنها تقاضا ارز می کردند. در گذشته این خواسته را نداشتند ، زیرا مراحل ارتقا برای گروه فروش ارشد، هم سررسید بر و هم خرج بر بود.


این شرکت برای حل این مشکل، شرکتی بازاریاب به اسم “مارکت مستر” (استاد بازار) را برای آغاز بازاریابی تلفنی استخدام کرد الی  تنها کمپانی های خواهان ارز را جذب کند. این شغل مایه افزایش شرکت‌هایی شد که پس از آن با “مانی کورپ” قرار هایی برای بستن قرارداد با بودجه های عالی گذاشتند.


بازاریابان تلفنی هر دو ساعت یک بار، پیمان ملاقاتی را برای این شرکت هماهنگ کردند که این پیشه باعث افزایش 33 درصدی قرارهای اصلی کمپانی شد. علاوه براین، کمپانی هایی که قرار خویش را لغو کردند، کمتر از 2 درصد بودند. با استفاده از روشی مناسب برای بازاریابی تلفنی، کیفیت کارها و در ضمن سود این شرکت با تقسیم مشتری هایی ثابت، بیشتر شد.


بازاریابی تلفنی چیست؟

این طریق شامل ارتباط با مشتری با تلفن یا با تماس تصویری است که امروزه به روی کار آمده است.


این گونه بازاریابی، گرد از ساده مرد زننده ترین گونه بازاریابی است! زیرا بسیاری از سازمان ها از روش هایی آزاردهنده و غیر اخلاقی برای بازاریابی تلفنی استفاده کرده اند. احد از نمونه های منفی بازاریابی تلفنی، تلفن روبو (رباتی) است که در آن از دستگاهی استفاده می شود که یومیه به چهره اتوماتیک به هزاران نفر تماس می گیرد و پیامی از پیش ضبط شده را توزیع می کند. به خاطر این موضوع و دیگر روش های رایج، قوانین متعددی در کشورهای گوناگون جهان درباره این گونه بازاریابی برپایی شده است.


دیدگاه‌های منفی

با وجود اینکه این نوع از بازاریابی سالانه 500 میلیارد دلار درآمد دارد، عموم ملت رویت مثبتی به آن ندارند. معنای واژگانی اش به معنای تماس تلفنی با افرادی است که در منزل شان هستند و تجارتی ندارند و می توانند از خدمات استفاده کنند و احصاء را تغییر دهند و یا افرادی که دارای مهارت حرفه ای هستند.


نظرات 1.7 میلیون نفر درباره بازاریابی  تلفنی در رسیدگی سازمان بازاریابی سر راست به این چهره بوده :


98 درصد ادعا کرده اند که این نوع بازاریابی، آنها را عصبانی می کند.

92 درصد ادعا کرده اند که از این طریق فریب خورده اند

20 درصد به خاطر خجالت، بازاریابانی را که مشکوک به فریبکاری بوده اند را گزارش نکرده اند.

با اینکه نسبت به بسیاری از طریق های بازاریابی تلفنی، نظرات منفی وجود دارد، این نوع از بازاریابی پهنه ی مفصل ای دارد و دارای طریق های اخلاقی و زیاد موثر نیز هست. در نمونه اولی که درباره شرکت “مانی کورپ” ذکر شد، این شرکت نمی اراده با تلفن ، محصولی را بفروشد، بلکه می خواست با بین گروه فروش ارشد کمپانی و مشتری های احتمالی وابستگی  بهتر و مفیدتری ایجاد کند.


چه کسانی از بازاریابی تلفنی بهره‌گیری می کنند؟

این گونه بازاریابی می تواند از طریق های مختلفی به سازمان های زیادی برای دریافت نتایج بهتر، کمک کند. با اینکه روشن ترین نوع این نوع از بازاریابی، با تماس تلفنی شرکت با افراد، برای فروش محصول شکل می گیرد، بازاریابی تلفنی روشی برای فروش فرآورده از شرکت به شرکتی دیگر، مبارزات انتخابی، تبلیغ اتفاقات و افزایش فرایند ماهرانه ی فروش است.


شرکت بازاریابی تلفنی مارکت مستر که توسط کمپانی مانی کورپ استخدام شد، با شرکت های سایر که نیازمند خدمات مانی کورپ بودند، ارتباط پایدار کرد. بازاریابان برای فروش محصول، سعی نمی کردند و فقط اطلاعات تماس را جمع آوری کرده و درباره ی گرایش ها مشتری ها درباره خدمات مانی کورپ تصمیم می گرفتند الی برای گروه فروش بزرگتر شرکت، فروش نیرومند را رقم بزنند.


شرکت هایی که می خواهند کاری را درمان ببخشند که مربوط به یک گروه خاصی از جامعه است هم می توانند از بازاریابی تلفنی برای رسیدن به مشتری های خود ، استفاده کنند. برای مثال، شرکتی که کنفرانس های پیوسته ی تحصیل برای دندان‌پزشکان برگزار می کند، می تواند از این نوع بازاریابی کاربرد کند الی با شمار زیادی از دندان‌پزشکان تماس گرفته شود و در رابطه با این گونه کنفرانس اطلاع رسانی کند و دندان پزشکان را برای کمپانی در کنفرانس ، تشویق کند.


در مبارزات انتخابی هم به صورت مفصل ای از بازاریابی تلفنی برای دریافت بودجه و قانع کردن کسان در جهت رای دادن به کاندیدا انتخاباتی همان کمپین و یا اتفاقی که مورد نظرشان است، استفاده می کنند. در مبارزات بزرگوار تر همانند گزیدمان ریاست جمهوری ، ترجیح بر این است که از سیستمی اتوماتیک برای تماس با شمار زیادی از کسان ، کاربرد شود. در مبارزات منطقه ای مشابه سمت شهردار یا سخنگوی همایش و یا شمردن آرای ناحیه  هم بیشتر از نماینده ی تلفنی کاربرد می شود. همین شیوه ، در دانشگاه ها و سازمان های غیرانتفاعی که خواهان افزایش بودجه و مشارکت هستند هم باره بهره‌گیری قرار می گیرد.


نه به تماس روبو (رباتی)!

در دهه ی گذشته، قوانین شدید و یا ممنوعیت های زیادی نسبت به تماس روبو در فرمانروایی های مختلف آمریکا ایجاد شده است. از سنه 2012، در 23 ایالت این نوع تماس را ممنوع اعلام شد. خیلی از آنها این ممنوعیت ها را با جواز ملی عدم تماس به اجرا درآورده اند. در پیش درآمد ،این جواز در سنه 2004 برای دادن گزینه ی رد بازاریابی تلفنی به مشتری ها ، اجرا شد و سازمان هایی که لیست موجود در این جواز را نادیده می گرفتند، تحت پیگرد قانونی قرار می گرفتند.


در هر گونه از بازاریابی تلفنی، می‌توان روشی داخلی را به اجرا درآورد که دربرگیرنده به کارگیری هر گونه دیگری از تبلیغات و شبکه سازی برای تشویق مشتریان می شود لغایت تماس بگیرند و اطلاعات بیشتری گرفتن و یا خرید کنند.


ایجاد یک برنامه ی بازاریابی تلفنی

هر سازمانی که می خواهد از این گونه بازاریابی بهره‌گیری کند، نخست باید دانشی خوب در رابطه با محصولی داشته باشد که خواهان تبلیغش است. این جستار نه فقط به این معناست که باید به گروه بازاریابی اطلاعات زیاد و دقیقی داد، بلکه باید در رابطه با افرادی که خواهان این فرآورده هستند هم تبلیغ کرد.


اکثر بازاریابی های تلفنی، دسته جمعی خاص را قصد می‌گیرد. سازمانی که بازاریابی تلفنی می کند باید در باره بازار تحقیق کند تا درباره آمارگرفتن مورد هدف اطلاعاتی به دست بیاورد؛ مانند عادات خرید  و گونه محصولی که گروه آماری به آن اهمیت می دهند.


مثلا، اگر شرکتی خدماتی می خواهد از این روش کاربرد کند، می تواند اطلاعات مربوط به بازار را مطالعه کرده و تحقیقاتی سپریدن دهد لغایت متوجه شود که چه نوع از مشتری ها بیچارگی بیشتری به پاکیزگی دارند و از خدمات نظافتی چه انتظاری دارند.


وقتی که تیم بازاریابی، اطلاعات باره نیاز را به دست آورد و پژوهش راجع به بازار کامل شد، گام دیگر شرکت، مشخص نمودن اهدافی صریح برای کمپین بازاریابی تلفنی است. کمپینی که به اهدافی نظیر فروش یا گسترش تبلیغات و یا جمع آوری اطلاعات درباره ی بازار کم و بیش است را می توان در دیگر کمپین ها و فروش ها بهره‌گیری کرد. در باره مثال خدمات نظافتی، می‌توان گفت شدنی است که بخواهند از بازاریابی تلفنی در جهت جلب مشتری بیشتر میانی  افرادی باشند که مالک منزل بوده و 100000 دلار سالیانه، حقوق دارند.


وقتی که سازمانی، اهداف کمپینی خود را مشخص نمود، می تواند برخی از موارد را در طول تماس تلفنی تعیین  کند. مثلا خیلی از سازمان ها متونی را می نویسند که افرادی که تماس می گیرند باید آنها را به خاطر ودیعه و هنگام مکالمه به کار ببرند. دیگر سازمان ها هم فقط اهداف شرکت را برای این افراد مشخص کرده و به آنها این فرمان را می دهند که مکالمات طبیعی تری با مشتری برپایی کرده و به آن اهداف لباس عمل بپوشانند. اگر شرکت خدماتی که نمونه زدیم، نخواهد از متن حاضر بهره‌گیری کند، می تواند با تشریح هدفی به افرادی که تماس را پایدار می کنند ، از آنها بخواهد که اطلاعات و گرایش ها مشتری ها را جمع آوری و بهترین زمان برای نظافت  را مشخص کنند.


آخرین مرحله از این نوع بازاریابی، به اهداف کمپین بستگی دارد. اگر کمپینی از نوع فروش مستقیم باشد، آخرین مرحله فروش کامل است. این مرحله می تواند با یک تماس و یا چند تماس متقابل در مقطعی از زمان ، پایان یابد. کمپینی که برای جلب شماری از مشتری های ویژه طراحی شده است،  با انتقال اطلاعات این افراد به تیم فروش پسین میابد. متمایز از اهداف کمپین ، گروه بازاریابی باید کیفیت دستیابی به قصد مشخص شده و به کارگیری اطلاعات جمع آوری شده و صداهای ضبط شده از تماس ها را رسیدگی کند لغایت نقاطی را که نیازمند اصلاح است را مشخص کند.


اهداف بازاریابی تلفنی

بازاریابی تلفنی برای دستیابی به اهداف تجاری مختلفی بهره‌گیری می شود، مانند:


فروش محصول

جلب مشتری برای گروه فروش

تحقیق و جمع آوری اطلاعات مشتری

برقراری تماس با مشتری های موجود یا دلگرمی مشتری های قبلی برای بهره‌گیری ی مجدد از فرآورده یا خدمات

شغل های موجود در بازاریابی تلفنی

این گونه از بازاریابی به متخصصانی در گروه بازاریابی  از سطوح مبتدی تا کارآزمودگان درآمد و حتی مدیریت احتیاج دارد. سه کار راایج در این گستره در قسمت پایین معرفی شده است.


اپراتور تلفن

سازه ی اصلی هر کمپینی بازاریابی تلفی، افرادی است که به عنوان اولین نفرات با مشتری ارتباط استوار می کنند. این پیشه ، فرصت نکویی برای آغاز پیشه در بازاریابی است ، زیرا نیاز به تجربه شغلی ندارد و ابعاد واقعی بازاریابی را نشانه می دهد. اپراتور تلفن می تواند متون آماده ی بازاریابی، اطلاعات به دست آمده از تحقیق در مورد بازار و گسترش ی بازرگانی بخواند و حتی معیارهای حساب شده شده  برای موفقیت شده بدست کارمندان بزرگتر بازاریابی را ببیند.


تحصیلات و تجربه

حقوق واصله بازاریابی تلفنی بر اساس اداره کار


اپراتور تلفن- واصله اولیه: ساعتی 8 تا 9 دلار – واصله متوسط: ساعتی 10.83 دلار – بیشترین دریافتی: 18.96 دلار


مولف- مبتدی: 28000 دلار- ارشد: 55.200 دلار – بیشترین دریافتی: 109.000 دلار


مدیر بازاریابی- رسیده اولیه: 41.480 دلار- رسیده متوسط: 83.890 دلار- بیشترین دریافتی: 166.400 دلار


یک اپراتور تلفن باید در حال تحصیل در مقطع کارشناسی در سلسله ی بازاریابی، تجارت، ارتباطات یا روان شناسی باشد و یا آن مدرک را داشته باشد. در خیلی از موارد، نیازی با پیشینه ی شغل نیست ولی هر نوع سابقه کاری که اثر دهنده ی مهارت های عالی در وابستگی و رغبت به یادگیری باشد هم سودمند است.


مولف

مولف کسی است که متون مورد بهره‌گیری در این گونه بازاریابی را تالیف می کند. این شغل دربرگیرنده نوشتن موارد مختلفی درباره بازاریابی است؛ بعد از یک مولف چشمداشت می رود که در محتوایی که می خواهد برپایی کنه، مهارت کافی را داشته باشد. این شغل دربرگیرنده نگارش موارد تبلیغاتی، متون وبسایت،وبلاگ ها ، کتاب های الکترونیکی و گزارش است؛ ولی فقط به این موارد اندک نمی شود.


تحصیلات/تجربه

یک مولف باید مدرک کارشناسی در رشته ی بازاریابی، تجارت، انگلیسی، روزنامه نگاری، ارتباطات یا روانشناسی داشته باشد. بهتر است که پیشینه ای هم در کارهای نوشتاری داشته باشد؛ با این حال مدارک کارهای قبلی فرد، مهمترین دسته رزومه اش است.


مدیر بازاریابی

مدیر بازاریابی، رئیس بازرسی بر همه ی ابعاد بازاریابی است. در بازاریابی تلفنی، مدیریت رئیس استخدام، کنترل بودجه ی پروژه، رسیدگی شغل هر عضو از گروه بازاریابی و تایید همگی موارد پیش از اجرای آنهاست.


تحصیلات/تجربه

به علت اینکه این شغل مربوط به هدایت و رهبری است، شخص دارای این سمت باید پیشینه کاری در سمت های غیر مدیریت در دامنه ی بازاریابی و درک نکوداشتن از این کار، داشته باشد. علاوه بر مدرک کارشناسی در سلسله های مربوط به بازاریابی، بسیاری از مدیران تعلیم های مترقی ای هم در سطح مدیریت بزرگتر بازرگانی ، می بینند.


آموزش و یادگیری بازاریابی تلفنی

یکی از بهترین راه ها برای ورود به این حوزه، کمپانی در کلاس های آموزش بازاریابی است. در این کلاس ها، قوانین اصلی بسیاری از طریق های بازاریابی که دربرگیرنده بازاریابی تلفنی هم می شود ، تعلیم دیتا می شود و افرادی را که می خواهند سریع وارد پهنه ی تجارت شوند را برای کارآزموده شدن حاضر می کند.


دانشجویان بازاریابی، در پیش درآمد با دروسی آغاز می کنند که بهترین مسیر ها برای ساختار و سازمان دسته جمعی را پایه ریزی کرده  که این مسیر ها بر ارتباط و تفکر نقادانه ،تمرکز دارد.این کلاس ها دربرگیرنده امور مالی، مدیریت زمان، شفا مهارت های تحقیقی و دیگر موضوعاتی است که برای پیشه کردن در پهنه ی بازاریابی، حیاتی است.


همچنین این برنامه ها دانشجویان را با تکنولوژی موجود در کار ، آشنا می کنند. این برنامه ها دربرگیرنده نرم افزارهایی که برای پردازش واژه ها کاربرد می شوند، مدیریت پایگاه داده و شفا  ارائه و همچنین آشنایی با اطلاعات مثال سازی و ویرایش عکس  ، می شود. کسانی که به پهنه ی بازاریابی تلفنی علاقه مندند، می توانند با سیستم های مدیریت مشتری مثل “سیلزفورس” آشنا شده و یاد بگیرند که چطور با تلفن های تجاری مدرن پیشه کنند.

فروش تلفنی چیست؟

کلاس های پایانی در برنامه ی آموزشی درباره بازاریابی در دنیای راستین است و دانشجویان در محیطی این شغل را گردانیدن می کنند. این تمرین ها، بهترین گذرگاه برای هر دانشجویی است که می خواهد ایده های بهتر در رابطه با معیارهای موفقیت در شغل و وضعیت به دست آوردن نتایج واقعی و قبل بینی شده از روش های موجود ، بگیرد.  در این مرحله، دانشجویان می توانند شیوه های بازاریابی تلفنی را در عمل تجربه کرده و آنچه را که یاد گرفته اند را به عنوان چیرگی هایی ارزشمند و دانشی ملموس  برای ورود به بازار کار، استفاده کنند.

جزئیات اولین ساعت هوشمند پوما

با نگاهی به تصاویر این ساعت متوجه شباهات آن به نسل پنجم ساعت هوشمند فاسیل می‌شوید. این ساعت از چیپست کوالکام اسنپدراگون ۳۱۰۰ قدرت می‌گیرد و قابلیت‌هایی از جمله؛ سنسور ضربان قلب، GPS و NFC را خواهد داشت.

جزئیات اولین ساعت هوشمند پوما

به گزارش الف، این ساعت از حافظه رم پایین ۵۱۲ مگابایتی و ۴ گیگ حافظه داخلی بهره می‌برد و از آنجایی که ساعت‌های با حافظه رم کمتر از یک گیگابایت با این سیستم سازگاری ‌مناسبی ندارند، باید منتظر ماند تا بتوانیم متوجه شویم که قادر است از سیستم‌عامل Wear OS به خوبی پشتیبانی کند یا نه.

جنس بدنه این ساعت هوشمند نایلون و آلومینومی بوده و صفحه‌نمایش آن ۱.۱۹ اینچ و قابش ۴۴ میلی‌متر می‌باشد. این ساعت با واچ فیس‌های مختلفی وارد بازار خواهد شد و قابلیت تحمل فشار آب تا ۳ اتمسفر را خواهد داشت. همچنین باتری که از آن تغذیه می‌کند در ۵۰ دقیقه تا ۸۰ درصد شارژ می‌شود.

ساعت اشاره شده در ماه آبان وارد بازار خواهد شد و شامل رنگ‌های مشکی، زرد و سفید می‌باشد. برای علاقه‌مندان به این ساعت هوشمند خوب است که بدانند این دستگاه حدود ۲۷۵ دلار قیمت‌گذاری شده و در فروشگاه‌ها و سایت اصلی این شرکت قابل خریداری خواهد بود.

برای طرفداران پوما و خریداران محصولات این شرکت، تولید و طراحی یک ساعت هوشمند خبر بسیار خوب و هیجان‌انگیزی است، اما باید تا عرضه آن به بازار جهانی صبر کنیم تا بتوانیم بررسی کنیم که با این مشخصات نه‌چندان عجیب و غریب، در مقابل رقبای خود مانند فیت‌بیت، گارمین و فاسیل چگونه عملکردی خواهد داشت

منبع:

https://www.alef.ir/news/3980627017.html

واتس‌اپ؛ محبوب کاربران ایرانی

بر اساس گزارشی که درباره محبوب ترین رسانه های اجتماعی در جهان منتشر شده است، فیس بوک با بیش از دو میلیارد و 200 میلیون کاربر در جهان، در جایگاه اول قرار دارد.

واتس‌اپ؛ محبوب کاربران ایرانی

خراسان نوشت: پس از فیس بوک، یوتیوب با 1.9 میلیارد و واتس اپ با 1.5 میلیارد کاربر در رتبه های دوم و سوم قرار دارند.مسنجر فیس بوک با 1.3 میلیارد و وی چت نیز با یک میلیارد و 83 میلیون کاربر در جایگاه های بعدی قرار دارند.همچنین اینستاگرام با یک میلیارد کاربر در سراسر جهان، ششمین رسانه اجتماعی محبوب بین کاربران است.

توئیتر با 326 میلیون کاربر در جایگاه دوازدهم محبوب ترین رسانه های اجتماعی در جهان قرار دارد و اسکایپ نیز با 300 میلیون کاربر شانزدهم است.وایبر با 260 میلیون و لاین با 194 میلیون کاربر به ترتیب در جایگاه های 18 و 20 این گزارش قرار دارند.

این خبر حاکی است، در ایران طبق آخرین آمار مرکز افکارسنجی ایسپا، واتس اپ در رده نخست توجه کاربران و پس از آن تلگرام با اختلاف چهار دهم درصد در جایگاه دوم قرار دارد.

تا یکی دو سال پیش، تلگرام محبوب ترین پیام رسان و شبکه اجتماعی در ایران بود اما حدود دو سال پیش، پس از این که با قوانین جمهوری اسلامی کنار نیامد و حاضر به تمکین از مقررات کشورمان نشد، پس از مهلتی که به او داده شد، فیلتر شد.

هم اکنون الگوی استفاده از پیام رسان ها در ایران به این شرح تغییر کرده که کاربران نیازهای پیام رسانی فردی و گروهی خود را در واتس‌اپ و نیازهای اطلاع رسانی را از کانال های تلگرام تامین می کنند .

منبع:

https://www.alef.ir/news/3980627035.html

تعریف فروشگاه اینترنتی

یک فروشگاه اینترنتی در ریشه-بن-بیخ یک وب‌سایت اینترنتی است که بر روی آن از سیستم‌های فروشگاه‌ساز کاربرد شده است. اگر هم وب‌سایت به‌صورت اختصاصی طراحی شده باشد، یعنی یک سیستم فروشگاهی برای آن برنامه‌نویسی شده است.


برای ساخت فروشگاه اینترنتی در حال آماده نیازی است در ابتدای از حرفه‌ای‌ترین برنامه‌نویس‌ها دعوت به همکاری کنید لغایت برای شما سیستم فروشگاه اختصاصی طراحی کنند. با وجود سیستم‌های فروشگاه‌ساز که امروزه به صورت رایگان و بعضی با هزینه‌های ماهانه و سالانه عرضه می‌شود، می‌توانید خیلی راحت‌تر از آن‌چه فکرش را می‌کنید یک فروشگاه اینترنتی برای خویش داشته باشید.


چرا فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنیم؟

اگر شما تولید کننده یک فرآورده هستید و یا توانایی تامین کالا را دارید و می‌توانید در یک دسته‌بندی موضوعی کالاهای مشخصی را از عمده‌فروش‌ها (Wholesalers) تهیه کنید، می‌توانید مرحله فروش خود را به فضای آنلاین منتقل کنید. مراحل ابتدایی تامین، بسته‌بندی همگی در فضای راستین انجام می‌شود و تنها مرحله سفارش‌گیری به‌صورت آنلاین سپریدن می‌شود.


مزیت اصلی فروشگاه اینترنتی این است که شما برای پیدا کردن مشتری زحمت اقلیت می‌‌کشید و حتی می‌توانید به همه‌جای مملکت خدمات و محصولات خویش را ارسال کرده و درآمدزایی کنید. از طرف دیگر نیازی به حضور و تصادف فیزیکی و کلامی با مشتری‌ها نیست و شما بدون آن‌که آن‌ها را ملاقات خود، محصولات خود را به آن‌ها می‌فروشید.


فروشگاه آنلاین دقیقا باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

یکی از مواردی که باید به آن توجه داشته باشید همین مورد است. وقتی درباره فروشگاه آنلاین یا آنلاین شاپ (Online Shop) صحبت می‌کنیم، منظور فروشگاهی است که مرحله گزینش کالا، ثبت سفارش و پرداخت هزینه به‌صورت آنلاین انجام می‌شود. این شما در سایت و یا یک صفحه در رسانه‌ اجتماعی خویش اطلاعات کسب و کار خویش را وارد کنید و کسان به شما تماس بگییرند و سفارش خود را ثبت کنند، با تعریف یک فروشگاه آنلاین تفاوت دارد. حتی اگر کسان سفارش خود را از طریق پیام‌رسان‌ها (Messengers) و یا ایمیل به شما منتقل کنند، مفتوح هم تفاوتی برپایی نمی‌کند.


در واقع فرآیند انتخاب و پرداخت باید به چهره آنلاین سپریدن شود. کاربران شما می‌توانند پیش آن‌که تبدیل به مشری کسب و کار شما شوند، از شما سوال بپرسند و شما آن‌ها را راهنمایی کنید اما نباید سفارش‌گیری هم از همین روش سپریدن شود.


یک فروشگاه آنلاین برای آن‌که کل فروشگاه‌های اینترنتی شناخته شده باشد، باید حائز سیستمی برای سفارش‌گیری و پرداخت آنلاین باشد. شما باید محصولات خویش را در سایت وارد کنید و سپس کسان از طریق همان سایت سفارش خود را ثبت کنند. بسیاری از شرکت‌ها محصولات و خدمات خود را مشابه یک کاتالوگ در وب‌سایت خویش قرار می‌دهند و برای سفارش از کاربران می‌خواهند که با آن‌ها تماس بگیریند. این مدل از سایت‌ها جز دسته‌بندی کسب‌های آنلاین و فروشگاه اینترنتی به‌حساب نمی‌آیند.


با هستی فروشگاه‌های اینترنتی بزرگ، هنوز کسی از ما خرید می‌کند؟

سوال و موضوعی که بسیاری به‌عنوان چالش اصلی خود در هنگام راه اندازی فروشگاه اینترنتی متعلق به یاد می‌کنند همین سوال است. در مقاله چگونه با دیجی‌کالا و دیگر فروشگاه‌های اینرنتی بزرگ رقابت کنیم؟ به‌صورت کامل به این موضوع پرداختیم و توصیه می‌کنم برای رسیدن به این پاسخ حتما مقاله عنوان‌شده را مطالعه کنید.


از کجا آغاز کنیم؟

ساخت فروشگاه اینترنتی - تاسیس فروشگاه آنلاین

در پیوسته این نوشتار سه قدم برای تاسیس یک فروشگاه اینترنتی با سرمایه و خرج مختصر را به شما شناسایی می‌کنیم. سیستم معرفی شده طبیعتا بهترین سیستم و طرح برای داشتن یک فروشگاه اینترنتی نیست ولی مدل و روش مرسومی است که امروزه کسب و کارهای اینترنتی برای مدیریت هزینه‌های خود متعلق به کاربرد می‌کنند.


مدل پیشنهادی و پیشنهاد شده ما برای ساخت فروشگاه اینترنتی استفاده از دو سیستم سایت‌ساز «وردپرس» و سیستم فروشگاه‌ساز «ووکامرس» است. این دو سیستم به‌صورت رایگان عرضه شده‌اند و علاوه بر امکانات زیاد زیاد، از زبان فارسی و یکتا پول ایران به‌صورت کامل حمایت می‌کنند. این نوشتار قرار نیست تعلیم مرحله‌به‌مرحله ساخت یک فروشگاه اینترنتی باشد. قصد این است که نقشه‌ای را پیش رو شما بگذاریم که بدانید برای داشتن و ساخت فروشگاه اینترنتی باید چه مسیری را طی کنید.


امکانات فنی برای ساخت فروشگاه اینترنتی، نصب فروشگاه ساز و پیوست به درگاه پرداخت، وارد کردن محصولات و قیمت‌گذاری مراحل تاسیس و ساخت فروشگاه اینترنتی است که در ادامه به بررسی هر یک می‌پردازیم.


مرحله اول) امکانات فنی برای ساخت فروشگاه اینترنتی

ساخت فروشگاه اینترنتی - تاسیس فروشگاه آنلاین

همان‌طور که مطرح شد برای تاسیس فروشگاه اینترنتی باید نخست یک وب‌سایت اینترنتی را راه اندازی کنید. برای داشتن یک فروشگاه پیش درآمد بیچارگی دارید که هاست – فضای میزبانی (Host) و گستره (Domain) جاسازی کنید. این خدمات بدست سایت‌های ارائه خدمات میزبانی وب (Web Hosting) انجام می‌شود. تنها کافی در گوگل عباراتی مشابه خرید هاست و خرید دامنه را جستجو کنید الی با بهترین سایت‌های ارائه خدمات میزبانی آشنا شوید.


کارهای فنی ابتدایی راه‌اندازی بدست این شرکت‌ها برای شما انجام می‌شود و شما فقط باید هاست باره عقیده خویش را انتخاب کنید. هاست شما به‌معنای ساده، فضایی در اینترنت است که منظور دارید سایت و فروشگاه خویش را روی آن پیمان دهید. دقیقا همانند خرید مغازه در سطح شهر. حوزه هم همانند تابلو سردر مغازه شما است. حوزه آن آدرس اینترنتی است که افراد با وارد کردن آن، می‌توانند به سایت شما برسند.


در خصوص برگزیدن هاست مناسب برای شروع پیشه باید گفت که برای مدیریت هزینه‌ها، بهتر از هاست‌های اشتراکی استفاده کنید. هاست‌ اشتراکی لینوکس خارج کشور می‌تواند گزینه نکویی برای آغاز باشد. پروا داشته باشید که از هر کجا که سرویس خریداری می‌کنید، هم می‌توانید اطلاعات خویش را منتقل کرده و یا سرویس‌ خویش را ارتقا دهید. بعد نگرانی از بابت اینکه سرویس مورد عقیده ما کافی نباشد و پاسخ‌گو نیاز ما نباشد، بی‌مورد است.


دامنه اینترنتی را هم می‌توانید بدست همین سایت‌های خدمات میزبانی ثبت کنید. برای مثال سایت فوربو از دامنه‌ی .com کاربرد کرده و دامنه Furbodm.com را به‌نام خود ثبت کرده است. شما هم پس از برگزیدن اسم مناسب برای فروشگاه خود می‌توانید گستره موردنظر را ثبت کنید.


پس از آنکه مراحل خرید هاست و حوزه بدست شما و شرکت خدمات میزبانی وب به‌اتمام قبض شما به یک پنل مدیریت سرور دسترسی خواهید داشت. لازم نیست هیچ کار خاصی را انجام دهید. فقط پیشه شما با این سرویس  

آموزش طراحی وب سایت فروشگاه اینترنتی

این است که باید سیستم مدیریت درونمایه (Content Management Service) را روی آن نصب کنید. البته بعضی شرکت‌ها خودشان این نصب را هم برای شما سپریدن می‌دهند ولی چنانچه این کار را نکردند هم مشکلی نیست. نصب سیستم مدیریت درونمایه بر روی هر مدل پنل مدیریت سرور چه سی‌پنل (C-Panel) چه دایرکت ادمین (Direct Admin) پیشه خاصی نداشته و می‌توانید به‌آسانی آن را نصب کنید.


در سری مقالات آموزشی وردپرس در سایت فوربو، به‌شما روش نصب و مدیریت با این سیستم مدیریت درونمایه را تعلیم داده‌ایم که توصیه می‌کنم چنانچه با آن آشنایی ندارید حتما مقالات دسته‌بندی وردپرس را مطالعه کنید. سیستم فروشگاه ساز که در پیوستگی به شما شناسایی خواهیم کرد هم با همین سیستم وردپرس شغل می‌کند.

تبدیل گوشی‌ هوشمند قدیمی به دوربین امنیتی خانگی

اگر شما یک و یا تعداد بیشتری گوشی قدیمی دارید که در گوشه‌ای رها شده‌اند، در اینجا روشی ارائه شده که آنها را تبدیل به دوربین‌های امنیتی کنید که از هر جایی قادرید به آنها لاگین کنید.


اگر شما به تازگی گوشی خود را ارتقا داده‌اید و مطمئن نیستید که با گوشی قدیمی خود چه‌کار کنید، ممکن است بخواهید در مورد تبدیل آن به یک دوربین امنیتی کمی فکر کنید. تا زمانی که گوشی قدیمی شما روشن شده و دوربین پشتی آن کار می‌کند، دست‌به‌کار شوید. روند راه‌اندازی بسیار آسان و اغلب (البته نه همیشه) رایگان است.

 

گام اول: یک اپلیکیشن دوربین امنیتی قابل اجرا بر روی گوشی (های) قدیمی خود تهیه کنید
برای شروع، شما نیاز دارید که یک اپلیکیشن دوربین امنیتی برای گوشی خود انتخاب کنید. اکثر اپ‌ها تعداد زیادی ویژگی مشابه را ارائه می‌کنند مانند استریمینگ محلی، استریمینگ ابری، ضبط و ذخیره فیلم به صورت محلی یا از راه دور و همینطور تشخیص حرکت و اعلان خطر.

پس از راه‌اندازی، قادر خواهید بود که به فضای زندگی خود نظارت کنید و دوربین امنیتی را از هر نقطه به طور مستقیم از گوشی خود کنترل نمایید.

 

اپ دوربین امنیتی برای iOS
یکی از بهترین گزینه‌ها برای تبدیل یک دستگاه قدیمی iOS به یک دوربین امنیتی اپلیکیشنی است که منی‌تینگ (Manything) نام دارد (ترکیبی از مانیتور همه چیز). با منی‌تینگ شما می‌توانید هشدار‌های حرکتی را فعال کنید، حالت‌های ویدئو یا فقط-تصویر (stills-only) را انتخاب نمایید و حتی آن را با IFTTT با روش‌های بی‌شماری برای پیکربندی دوربین امنیتی خود ترکیب کنید.


منی‌تینگ به صورت دانلود رایگان در اپ‌استور موجود است و همراه با یک برنامه کاملا رایگان، اجازه استفاده از یک دوربین و ضبط رایگان را فراهم می‌کند (که قرار است بعد از امسال تغییر کند).

 

برای شروع:
 منی‌تینگ را از اپ‌استور برای هر دو دستگاه قدیمی و جدید iOS خود دانلود کنید.
 از گوشی قدیمی، بخش تنظیمات را باز کرده و قفل خودکار را در قسمت جنرال غیر‌فعال کنید.
 در منی‌تینگ ثبت‌نام کرده و یا با استفاده از آدرس ایمیل یا اکانت فیس‌بوک به آن وارد شوید.
 حالت دوربین را برای دستگاه iOS قدیمی و حالت بیننده را برای دستگاه جدید انتخاب کنید.
 دکمه قرمز را از دستگاه دوربین برای شروع استریم زنده فشار دهید.
 در گوشی جدید، استریم زنده در لیست دستگاه‌های استریم ظاهر خواهد شد. از طرف دیگر، شما می‌توانید استریم را از یک کامپیوتر با ورود به برنامه در سایت manything.com مشاهده کنید.

 

اپ اندرویدی, گوشی اندرویدی

اپلیکیشن تبدیل گوشی به دوربین امنیتی


اپ دوربین امنیتی برای اندروید
وضعیت روی اندروید به همان شکل است. با وجود امکان انتخاب گزینه‌های فراوان، یکی از بهترین اپلیکیشن‌های دوربین امنیتی موجود، آی‌پی وب‌کم (IP Webcam) است. نسخه لایت این نرم‌افزار به طور کاملا رایگان در دسترس است، اما شما برای خرید نسخه پرو به 3.99 دلار برای باز کردن تمام فیچر‌ها نیاز دارید. آی‌پی وب‌کم با استفاده از سرویسی به نام Ivideon هم به صورت محلی و هم از طریق فضای ابری تصاویر را  پخش می‌کند بنابراین شما می‌توانید استریم خود را از هر نقطه به صورت زنده ببینید.

برای تنظیم گوشی اندرویدی به عنوان دوربین امنیتی:
 آی‌پی وب‌کم را از گوگل‌پلی برای دستگاه قدیمی خود دانلود کنید.
 آی‌پی وب‌کم را راه‌اندازی کنید و ترجیحات ویدیویی خود، افکت‌ها، تنظیمات مدیریت توان و در صورت دلخواه امکان تشخیص حرکت یا صدا را تنظیم کنید.
 برای پخش استریم به صورت از راه دور، در Ivideon ثبت‌نام کرده یا وارد آن شوید، حالت سازگاری را تست و سپس استریم ابری را فعال کنید.
 برای شروع استریم، شروع سرور را در پایین‌ترین قسمت اپ انتخاب کنید.

 

برای مشاهده استریم:
 آدرس آی‌پی و شماره پورت گوشی‌ تنظیم شده به عنوان دوربین امنیتی را پیدا کنید. از دستگاه دیگر (کامپیوتر، گوشی هوشمند و یا تبلت) آدرس آی‌پی را در نوار آدرس مرورگر وب وارد کنید.

 اگر شما یک استریم ابری در Ivideon تنظیم کرده‌اید، از یک کامپیوتر به سایت Ivideon.com مراجعه کرده و وارد حساب کاربری شوید.


منبع:

https://www.beytoote.com/computer/sundries-web/convert-smartphone-camera.html