در خصوص شیوه صحیح استفاده از کلمات کلیدی در سئو اطلاع دارید؟ در این مطلب می خواهیم در خصوص شیوه زومینگ واژه ها کلیدی سرشناس به fucos keyword گفتگو کنیم.
همانطور که می دانیم برگزیدن درست کلمات کلیدی برای یک سایت و طریق درست استفاده کردن آنها در صفحات می تواند بر روی رتبه و دریافت جایگاه بهتر سایت ما کارایی بسزایی داشته باشد.
اگر شما راهبرد درستی در تولید درونمایه و استفاده از کلمات کلیدی مناسب داشته باشید می توانید این چشمداشت را داشته باشید که در کوتاهی ترین زمان مخاطبین اینترنتی را جذب سایت خود کنید! چطور؟ ما اینجاییم که نکات طلایی را به شما بگوییم:
ابزار مناسب برای انتخاب واژه کلیدی در سئو
کلیدواژه ای که شما می خواهید با آن صفحه یا مطلب خویش را در گوگل نمایش دهید را توسط ابزارهای برگزیدن واژه کلیدی برگزینید! احد از بهترین سایت ها برای برگزیدن واژه ها کلیدی و واژه ها پیوسته با آن که توسط کاربران جستجو می شود وبسایت keywordtool.io است.
یک مثال باحال!
فرض می کنیم واژه کلیدی ما برای سئو یک عبارت پر چشم وهمچشمی مثل کلمه “طراحی سایت” است!
اگر به کمپانی های سئو کار زنگ بزنید و بگویید هدف دارید با این کلمه سئو شوید کل به شما پذیرش منفی می دهند! شاید خیلی از آنها بگویند که حتی گوگل هم نمی تواند شما را با این واژه سئو کند ولی این درست نیست!
استفاده صحیح از کلمات در خود سایت باعث خواهد شد در موتورهای جستجو دیده شوید به شرطی که نکات پایین را رعایت کنید:
اول اینکه از یک واژه کلیدی در صفحات گوناگون کاربرد نکنید! ما بارها و بارها دیده ایم که سایتهایی که می خواهند در این گویه کار و جنبش کنند روی بیش از یک صفحه خویش با کلمه طراحی سایت زومینگ سپریدن داده اند و این یعنی اینکه شما دارید به گوگل می گویید من میخوام خودم با خودم چشم وهمچشمی کنم!
شما باید برای گزینش واژه ها کلیدی استراتژی تعیین کنید.
مثلا اگر ما می خواهیم روی کلمه طراحی سایت بالا بیاییم اصلی ترین صفحه یا مقاله ما با این واژه زومینگ می شود. و در مرحله پس با به کارگیری واژه ها مرتبط و طولانی تر مثلا طراحی سایت شرکتی یا طراحی سایت صنعتی صفحات دیگری ساخته و با واژه کلیدی به صفحه اصلی مان که طراحی سایت است لینک می دهیم. با این شیوه به گوگل می فهمانیم که نخست ما وبسایتی هستیم که در زمینه طراحی سایت اطلاعات کثرت را می توانیم به کاربران بدهیم، و دوما صفحه اصلی ما در زمینه طراحی سایت، آن صفحه ای است که از همه صفحاتی با مشتقات طراحی سایت لینک بدان داده شده است.
اگر شما دو یا چند صفحه با یک عبارت زومینگ شده داشته باشید با خودتان چشم وهمچشمی کرده اید، اگر بخواهم ساده تر بگویم هر عبارت کلیدی در سایت شما دارای ۱۰۰ درصد نیرو است، اگر شما تنها در یک صفحه از آن به صورت مشخص (یعنی دقیقا از همان کلمه) استفاده کنید، آن صفحه برای نمایش در گوگل حائز قدرت ۱۰۰ درصد از سایت شماست. ولی اگر در دو صفحه خویش از آن عبارت برای زومینگ کلمات استفاده کنید نیرو عبارت کلیدی شما ۵۰ درصد می شود و به طبع جایگاه خویش را در گوگل نیز از دست خواهید داد.
البته این که دو یا چند صفحه داشته باشیم که همه آنها با یک واژه سئو شده باشند و همچنین تمامی در صفحه اول گوگل نمایش دیتا شوند شدنی هست ولی شغل زیاد بسیار سختی است.
برای اینکار شما باید نخست با یگانه از صفحاتتان در صفحه نخست گوگل دیده شوید و پس به سراغ صفحه دوم بروید و مقارن با کار بر روی صفحه دوم صفحه نخست را نیز تقویت کنید، ما اصلا این روش را به شما توصیه نمی کنیم! چون هم زمان بر است و هم به کارش نمی ارزد!
به جای اینکار بهتر است با واژه ها مرتبط با واژه اصلی مطالب سایت خود را افزایش دهید و به صفحه اصلی تان لینک دهید الی آن هر روز قویتر و قویتر شود.
در پیوستگی با نکات بیشتری در خصوص انتخاب کلمه کلیدی و شیوه کاربرد درست متعلق به به منظور سئو بهتر آشنا می شویم.
استفاده صحیح از واژه ها کلیدی در صفحه:
ما در مقالات پیشین در این خصوص بسیار گفتگو کردیم. در نوشتار تعلیم سئو کلمه کلیدی تمامی موارد رو به چهره کامل و با جزییات به شما گفته ایم. رهنمود می کنم این مقالات را برای درک سوژه مطالعه فرمایید.
رتبه بندی برای واژه کلیدی باره عقیده شما
رتبه بندی یا همان جایگاه سایت شما با آن کلمه کلیدی در گوگل گرد از مهم ترین فاکتورهاست. شما برای اینکه جزء ۱۰ لینک اول باشید باید چکار کنید؟ مقالات مرتبط بیشتر بنویسید؟ بک لینک بسازید؟ مقاله هایتان را در شبکه های اجتماعی انتشار دهید؟ ما به شما می گوییم چکار کنید!
شما فقط باید مطالب پیوسته با کلمه کلیدیتان بسازید و به صورت منظم مثلا هر روز یک نوبت در ساعت ۱۲ بعدازظهر در وبسایت انتشار دهید.
درسته! همین کار شما رو صدرنشین رقابتها می کنه! البته با توجه به توان واژه کلیدی اصلی، و میزان دقت در انجام جزییات سئو، مدت زمان شغل متفاوت هست. مثلا برای واژه بهترین فست فود طهران درونمایه نویسی لغایت ۳ ماه جواب می دهد، اما برای واژه طراحی سایت شما باید بیش از ۱۲ ماه اقدام به تولید درونمایه کنید!
چطور محتوا تولید کنیم؟
دوباره می گویم اما اینبار مثال رو عوض می کنم. فرض کنیم ما یک کمپانی معماری هستیم و می خواهیم بر روی کلمه طراحی دکوراسیون درونی سایت خودمان را سئو کنیم. چکار باید کنیم؟ باید پیش درآمد یک صفحه که معمولا صفحه اصلی سایتمان هست را با این واژه زومینگ انجام دهیم.
سپس کلمات پیوسته با عبارت “طراحی دکوراسیون داخلی” همانند طراحی معماری، طراحی دکوراسیون خانه و … را جمع آوری کرده و بر اساس اهمیت برای آنها مقالاتی با پروا به اصول سئو و درونمایه نویسی جاسازی نماییم و به صورت منظم در سایت پیمان دهیم.
بسته به قدرت واژه کلیدی ما به نتیجه باره نظرمان خواهیم رسید فقط می بایست کوشش خود را هیچ وقت متوقف نکنیم.
برای فهم بهتر شیوه فرآوری محتوا توصیه می کنم حتما نوشتار چطور فرآوری درونمایه کینم را مطالعه بفرمایید.
ساختار سایت خویش را بهتر کنید
این که کجا و چگونه کلمات کلیدی را در صفحه استفاده کنیم زیاد مهم است. برای این هدف توصیه می کنم آغاز مقاله سئو ساختاری را مطالعه بفرمایید.
شما می توانید با ایجاد یک ساختار صحیح بهترین رتبه را در صفحه نخست برای خود کنید! چطور؟ چند نکته کلیدی به شما می گویم:
سرعت لود سایت خویش را بالا ببرید.
از کش مرورگرها برای بالا بردن سرعت سایت بهرهگیری کنید.
سعی کنید از استایل ها داخل خطی استفاده نکنید.
کلیه فایلهای استایل دهی را در یک فایل ریخته و فراخوانی کنید. این شغل را برای فایلهای جاوااسکریپت هم انجام دهید.
اولین تگ در صفحه یا مطلب شما باید تگ H1 باشد.
حتما از عکسهایی مرتبط و یونیک (متعلق تنها به سایت شما باشد و ازجای دیگه کپی نشده باشد) استفاه کنید.
تصاویری که در صفحه درج می کنید حائز نام و عنوان با واژه کلیدی باشند(خاصیت alt و title)
ترتیب به کارگیری تیترها یا همان تگ های H به ترتیب از بالای صفحه به ذیل باشد، نخست ۱ و بعد ۲ و پس ۳ و….
حتما در پاراگراف نخست و پایان در خصوص کل موضوعی که می خواهید درباره آن آگاهی دهید صحبت کنید.
کلمه کلیدی در ابتدای پاراگراف اول و پایان صفحه باشد.
سعی کنید هر پاراگراف شما کمتر از ۲۵۰ کاراکتر باشد.
سعی کنید از واژه ها کلیدی مرتبط و همچم در صفحه به جای کاربرد بیش از مرز از خود واژه کلیدی کاربرد کنید.
شما با رعایت همین چند نکته درباره استفاده درست از کلمات کلیدی در سئو و با سعی بسیار در خصوص محتوا نویسی می توانید در پر چشم وهمچشمی ترین کلمات نیز موفق باشید. تنها در گزینش صحیح کلمات دقت کنید. حتما برای برگزیدن کلمات کلیدی در سئو باید راهبرد درونمایه و لینک سازی داشته باشید.
چگونه از کلمات کلیدی در محتوا خود استفاده کنیم؟ |
اگر منظور اتمام سئو سایت خویش را دارید و می خواهید آن را برون سپاری کنید توصیه می کنم از خدمات سئو آژانس دیجیتال مارکتینگ شایگان با کلیک بر روی لینک باره عقیده کاربرد کنید.